2153642.jpg

Koska äiskällä on joulu kiireitä, täytyy mun päivittää näitä reenejä ja muitakin juttuja. Muuten tutut luulee,että ei olla tehty yhtään mitään.

Keskiviikkona ja torstaina oltiin Sissin kanssa hoitamassa mummua. Keskiviikkona päästiin ulkoiluttaan meidän mummua ja Kaarina-mummua. Sissin käytöstöä kehuttiin,sekun osaa olla niiiin tylsä remmilenkillä.
Mä en tajua, miks pitää kävellä, kun koiralla kerran on neljä jalkaa ja niillä pääsee lujaa. Mut moitteita tuli meikäläisen innosta. Pöh!

Torstaina äiskän kanssa tultiin kotiin mettän kautta. Mä oon jo vähän aikaa jättyny kulmakunnan pojille p-postia, että täälläpäin asustaa yks ihana tyttö, joka vois kohta olla liikkeellä tosi tarkoituksella. Nyt yks Olli-bassetti sit luki mun viestin ja löysikin mut sieltä mettästä. Meidän äiskä oli ihan kummallinen. Se ei päästäny mua leikkiin ja lähemmin tutustuun Olliin,vaan käski Sissin ajaan se pois. Sit äiskä vielä soitti numeroon,minkä löysi Ollin valjaista. Ollilla rupes jo ottaan hermoon,kun ensin kutsutaan hauskanpitoon ja sitten ei mitään tapahdukkaan. Lopuks Ollin isäntä tuli hakeen sen pois. On kuulemma naiset sekoittanu sen pään. Kummia pakkauksia noi pojat.

Lauantaina sitten pidettiin kivaa ihan tyttöporukalla. Käytiin päivälenkillä Pepin ja Fanin kans. Ne on muuten samanlaisin kun mä mut ihan mustia. Kait nekin on pelkejä? Ainakin yhtä hyviä juokseen. Sissi yritti alkuun pitää meitä likkoja edes jotenkin aisoissa, mut lopulta sekin juoksi ihan yhtä päättömästi meidän kanssa. Ei se ihan loppuun asti jaksanu vaan äitin piti pistää Sissi maate, kun sitä rupes heikottaan kesken kaiken. Sillä otti kuulemma pumpusta. Kotiin Sissi käveli äiskän kantapäillä. Mää olisin vielä juossu vaikka kuinka, muttta Pepi ja Fanikin lähti kotiin.

Sunnuntai aamuna pääsin navatalle tekeen kaikenlaista hauskaa. Siellä oli taas niitä hyppyjuttuja ja se pitkä pimee luola ja sellanen niinkun silta minkä ali ei mee ojaa ja sit vielä se juttu minkä yli äiti käskee kiipeen.
Me juostiin äitin kanssa siellä ja äiskä aina näytti mihin mennään seuraavaksi. Sille sillalle mää en halunnu mennä. Onneks Keijo älys, että se silta huoju ja sit ne korjas sitä, mut kyllä mä vähän vieläkin epäilin pysyykö se kasassa. No,meninhäm mää sen koska äitillä oli herkkuja tarjolla.

Sit ne laitto mut ja Kimin istuun paikalleen ja meni ovesta sinne toimistoon lämmitteleen. Me oltiin niihin nähden sillain sivuttain. Mää osasin olla ihan liikkumatta koko ajan. Aika pitkän ajan, koska Kimi olis välillä halunnu sinne lämmitteleen, mutta Keijo sen kanto takasin sinne istuun. Sit ne laitto meidät makaan ja taas ne meni lämmitteleen. Ihmeen vilusia noi ihmiset. Nyt oltiin pitkän aikaa taas ihan liikkumatta. Siitä äiskä tykkää ja antaa namia.

Sitten mää pääsin näyttään sitä taitokävelyä. Äiskä kääntyili, pysähteli ja kulki monenlaisilla nopeuksilla. Mä kuljin sen vieressä ja odotin koska se antaa namia.Ei se antanu. Sitten äiskä jätti mut makaan ja meni sinne toiseenpäähän asti.Sieltä se kutsu mua. Jä mää lähdin ihan sata lasissa hakeen sitä namia. Mutta äitipä heilautti kättään, mikä tarkottaa,että mun pitää pysähtyä. Mä osasin. Äiskä kutsu taas ja mä lähdin lujaa,josko nyt saisin namia. Nyt sit huudettiin maahan. Mä heittäydyin heti. Namia varmaan tukossa....Eipäs vaan taas kutsu ja mä sit juoksin äiskän sivulle. Se kehu mua päteväksi!

Sitten taas lähdettiin käveleen ja yht äkkiä äiskä käski istua. No,mähän istuin,koska siitä saa namia. Nyt ei saanu. Mut sitten tehtiin se pitkälle juoksu niitten tötteröitten väliin. Siitä saa namia! Mä juoksin ihan täysillä sinne ja heittäydyin heti maahan, kun äiskä käski. Kaupan päälle heilutin häntääkin. Mistä nyt ainakin luulis saavan namia. Äiskä käveli Keijon käskystä jotain ihme mutkia.Sit se kutsu mua ja mähän lähdin hakeen sitä namia. Eipä tullutkaan namia vaan kokokipollinen ruokaa. Mä olin siis toooosi taitava.

Sit toisella kerralla, kun mä pääsin tekeen niin äiskällä oli se kiva kapula mitä saa hakee kaukaa. Ekas ihan vaan juoksin hakeen sen ja palautin äiskälle. Se oli niin kivaa,että tuli vähän järsittyä sitä kapulaa. Siitä ei äiskä tykkää. Sitten piti hypätä sen seinän yli. Olisittepa nähneet miten korkee se oli! Meikä likka liiteli yli ja kapulan kanssa takaisinkin.Näytös luonteisesti mä vein sen kapulan Keijolle, sillä kun oli kanssa namia taskussa. Sitten siiryttin sen kiipee-jutun eteen. Äiskä heitti taas sen kapulan ja käski mun kiivetä. Mua rupes epäilyttään,että onko tää taas se heiluva silta,enkä halunnu ottaa mitään riskiä. Äiskä tuli mun kanssa ja rohkas mua kiipeileen. Kiipesin sitten, kun en halunnu näyttää miltään arkajalalta ja sainkin pallon palkas. Sit mä hain sitä kapulaakin vauhdikkaasti siitä kiipeemällä. Tehtiin kaikki kolme vielä uudelleen. Nyt mä vahingossa ponnistin vauhtia siitä seinästä ja ne kaikki palaset lenteli. Mitäs siitä,takasin oli helpompi hypätä,kun oli matalampaa.Leikittiin sitten pallolla äiskän kanssa.

Pääsin vielä kolmannenkin kerran tekeen. Nyt mä pääsin näyttään kuinka hienosti mää osaan haistella ja tuoda äiskälle sen kapulan. Jotenkin mää en aina tajua,miks sen pitää olla just se äiskän hajunen kapula. Nekun on kaikki samanlaisia niin ei kait sen olis niin väliä minkä sieltä tuo. Mut äiskä on tässä asiassa tosi tarkka. Mut mää saan aina herkkua,kun tuon sen oikeen. Nyt jo odottaessa tuli vesi kielelle,kun tiesin saavani namia. Haistelin silti tarkasti ja sit toin reippaasti äitille sen kapulan. Ja herkkua tuli. Mää tiesin!!!!

Äiskä pyysi sanoon kaikille OIKEIN  HAUSKAA JOULUNAIKAA JA PALJON HERKKUJA KAIKILLE  toi on mun lisäys, äiskä on välillä eri mieltä herkkujen syönnistä :)