Leinolan kentällä ruutu-projektin jatkoa. Suunnitelma valmiina kohti kenttää.  Minä rakensin Kipin parkkipaikan lähelle ruudun, luoksetulon ja idiootti-ringin. Samalla Keijo kävi rakentamassa kaksi ruutua kentän laidoille. Ja sitten toteuttamaan "the great plan".

1) Aloitin idiootti-ringillä, Keijon toimiessa liikkurina. Tein jätöissä kävelyn oikealta kiertäen. Kipi teki kaikissa lievästi vinoon vasemmalle. Tässäkin edelleen hiomista. Ilman merkkejä ei ongelmaa, joten otus tietää mitä tuleman pitää. Sitten luoksetulo , minkä jättöpaikka yllättäen ruudun vieressä. Se sujui Kipimäisen loistavasti. Sitten merkin kautta ruutuun. Merkillä hiukan sähläämistä, mutta siitä ruutuun oikealle ampuen. Minä "juoksin" kehuen avaamaan ruokakipon ja jatkoin kehuja Kipin syömisen ajan. Kipiinhän ei saa kosken sen syödessä.

2) Lähdettiin Kipin kanssa kävelemään ruudusta pois ja kysyin "missä ruutu". Kipi pongasi hienosti kentän laidalta ruudun n. 20m ja minä annoin käskyn. Sinne ampui namikipolle.

3) Kipin syötyä lähdettiin kävelemään ruudusta pois ja minä kysyin "missä ruutu". Kipi pongasi ruudun n.30m ja minä annoin käskyn. Sinne ampui ja ruudussa käskin "seiso". Hieno pysähdys. Aloin kehua ja juosta kohti Kipiä. Se tietysti lähti vastaan. Lähetin uudelleen iloisesti ruutuun ja pysäytin uudelleen. Hiukan maltillisemmalla kehumisella pääsin palkkaamaan ruutuun.

4) Käveltiin taas ja kysyin "missä ruutu". Kipi jäi kiinni viimeksi käymäänsä ruutuun. Käänsin sen katsetta merkkiin, mikä oli suoraan edessä ja ruutu mihin katsoi oli edessä oikealla sivulla. Kun lähetin merkille, olin varma, että rynttää tähän väärään ruutuun, mutta koira yllätti minut. Se meni nätisti merkille. Siitä lähetys ruutuun vasemmalle. Kipi ampui ruutuun, eikä ensin tajunnut kippoa. Juoksin auttamaan otusta kehuen sitä.

Tämän päiväinen projekti siis onnistui täydellisesti. Vitsi miten tyytyväinen olen! Mitkä vauhdit ja korvatkin mukanaNauru