Lauantaina tehtiin metsässä pari pienesine ruutua. Molemmat Kipi selvitti hienosti ja olisi tehnyt lisääkin, kipinä on siis saatu syttymään Nauru

Sunnuntaina sitten sonnustauduttiin pidempäänkin sessioon metsässä. Aluksi tein jäljen: 1 km, kuusi kulmaa ja kaksi terävää, jana 30 m ja kepit tavallista pienempiä. Keijo hajusti kepit.

Sitten tallasin esineruudun 40x40 m missä esineinä Kengu vasemmassa etukulmassa, Tikru keskellä edessä ja muoviputken palanen oikeassa takakulmassa. Esineet vieraita.

Ensin kuitenkin mentiin pienesine ruutuun. Esineenä  Keijon metallinen avaimenperä laatta. 45 sek Kipi näytti esineen paikan ja nappasi suuhunsa pienen risun minkä se tyytyväisenä toi minulle. Hölmistyi vähän, kun en ottanutkaan sitä vastaan. Lähti uudelleen hakemaan esinettä ja minä kannustin. Näin laatan siinä suopohjaisessa maassa. Kipi kerran kuopaisi tassulla ja sen jälkeen emme enää kumpikaan löytäneet sitä.

Tein uuden ruudun ja piilotin oman avaimenperän. Se löytyi ja palautui minulle 15 sek.

Isoon esineruutuun heti perään. Muistin kellottaa Silmänisku Aloitettiin oikeasta reunasta.Ensimmäinsenä nousi keskeltä Tikru 8 sek. Sitten muutama tyhjä pisto minkä aikana muistin siirtyä. Kengu kädessäni 2,45. Tässä vaiheessa olimme jo aivan vasemmassa reunassa joten takaisin toiseen suuntaan. Pari tyhjää ja hetken jo epäilin, ettei Kipi tajua muovipötkylää esineeksi. Mitä vielä! Se oli kädessäni 4,15.

Sitten takaisin jäljelle, matkalla tein yhden pudotetunesineen noudon. Tarkoituksena oli n.30 metriä. Kipi pinkoi about 80 ja kääntyi sitten katsomaan minua; missä asti siis !! Noh, meillä oli pieni kommunikaatio katkos. Yleensähän esineenä on minun hanskani, mutta nyt pudotin sen patukan millä olin palkannut esineruudusta. Pyysin Kipiä takaisin päin ja löytyihän se esine.

Jälki (vanheni 1,20) ei alkanut ihan niinkuin Strömsöössä. Kipillä kova hinku mennä ja minä olin päättänyt pysyä paikoillani liinan loppuun asti. Minähän sitten seisoin paikallani vielä, kun liina oli jo loppunut. Tässä kohtaa onneksi Kipi otti takajäljen ja minä kerkisin liinaan kiinni pyytääkseni sen oikeaan suuntaan. Itse jäljestys oli kovaa menoa, yritin jarruttaa ja pääsääntöisesti siinä onnistuinkin. Myös ryteikköinen pätkä maastoa jarrutti hiukan. Taisi kuitenkin jarruttaa minua enemmän, koska toinen keppi jäi sinne. Muut nousivat hienosti, eikä Kipi herkkupalkan jälkeen tarvinut jatkamiseen käskyä. Ensimmäinen terävä meni suht hyvin, pieni ympyrä. Toinen olikin sitten melkoista pyörimistä. Olisiko maasto vaikuttanut: jälki tuli ylämäkeen ja kääntyi siis takaisin alamäkeen. Kipi tarkisteli 90 asteen kulmia ja sotki liinan pusikkoon. Minun oli mentävä ihan piikin päähän asti, että sain liinan irti ja pelkäsin sotkevani jäljen. Kun Kpi sitten tarkisti oikeaan suuntaan menevää askelta, olin kerrankin mukana ja tajusin kehua.Loppuun asti hyvällä draivilla.

Kyllä oli taas hieno fiilis Nauru Kipi tekee halulla ja innolla töitä eikä kunto lopu ihan heti !!!

Tiistaina nopsasti töitten jälkeen kentälle, että ehditään ennen pimeää tokoilla.

Aloitettiin paikalla makuulla herkkupurkkia vahtien. Piirsin kenttään laatikon, että voin tarkistaa liikkuiko Kipi. Ei liikkunut.

Sitten kokeenomaisesti

-ruutu hieno! hyvät vauhdit ja aivan keskelle

- ohjattunouto samalta merkiltä. loistava merkille meno,lähti noutamaan keskikapulaa mistä sain korjattua oikealle

- metalli tasamaanoutona hyvin

- kaket missä siirtyi vajaa 5cm eteenpäin

Frisbeepalkkaa! Tässä kohtaa saimme yleisöksi kolme pikkupoikaa pyörineen.

-luoksetulo pysähdykset hyvin ja vauhdit hyvät

- seuraaminen hienoa

-tunnari hyvin

- z-kävelyssä palkkasin suoraan pysähdyksistä

Frisbee palkkaa ja sitten tehtiin kaukoja nameja heitellen.

Nyt oli asenne kohdillaan. Vauhtia siellä missä pitikin ja mielenmaltti mukana Hymy