Lauantaina Himmi tuli meille karkuun maalin hajua, kun Riku ja Hanna ehostivat keittiötään. Jättö reissulla käytiin Hannan kanssa tekemässä koirille jäljet lähimetsään. Hanna polkaisi Kipille muutaman kiemuran ja "hukkasi" viisi keppiä. Minä istutin Himmille nakkeja n.25 metrin vakoon.

Himmi imuroi omansa ensin. Alussa kova hinku ja äitikoiran meluaminen hiukan häiritsivät keskittymistä, loppu pätkä oli loistavaa nenänkäyttöä. Hyvä Himmi!!

Sitten Kipi pääsi omalleen.  Ainoa mihin olin halunnut jotain reeninomaista oli jana. Se oli noin 20m. Ensin möhlin itse lähettämällä Kipin jäljellä liian läheltä takajälkeä. Sinne Kipi ryntäsi hienolla vauhdilla. Käskin pois ja siirryttiin hiukan kauemmas ja uusi yritys. Vauhtia oli ja nyt Kipi rynni jäljelle asti, mutta koska oli jo käynyt takajäljellä sinnehän se nytkin kääntyi. Itsenäisesti kääntyi oikeaan suuntaan ja sitten mentiin. Vauhtia oli hurjasti. Keppejä nousi neljä. Eikä  minulla ollut hajuakaan mitenkä jälki oikein kulki. Pääasia oli energian purkaminen ja minulle työn tekeminen. Se onnistui loistavasti.

Sitten kävin koko lauman kanssa metsälenkillä. Sissi olisi halunnut leikkiä Himmin kanssa, mutta Kii kävi lopettamassa touhun lyhyeen "Se on mun lelu!!". Kotona Himmi huilasi ensin ja aloitti sitten iltahepulin.

                          1287926972_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Himmi isotteli Kipille tosissaan.

 1287927015_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kipi sieti .....

1287926996_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

... ja katseli onko tytteli tosissaan.

1287927036_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tulihan se pinna täyteen, kun tarpeeksi kauan naskalihampailla tökkii.

Sunnuntaina toikoiltiin Kipin kanssa kuolunkentällä. Sari liikkuroi ja seuraamisessa liikkuri huuteli omiaan ja minä tein omia kuvioita. Hyvin Kipi uskoi minua, eikä kuunnellut liikkuria. Kerran marisi ja siitä tuli sanktiota. Sitten tarkistettiin perusasentoa, ok. Idarissa taas liikkuri ja minä teimme omiamme. Ensin Kipi luuli tietävänsä mitä pitää kuunnella, mutta minä kerroin sille ketä kuunnella. Maahan menot tänään alasasti, eivät jääneet kyynärät ylös. Ohjatussanoudossa merkille hitaasti, muuten ok. Luovutuksissa Kipi kuunteli liikkurin käskyä. Muisteltiin merkille menon vauhtia ja luovutusten käskyttäjää. Kakeissa tekniikka hukassa kaukaa. Muisteltiin lähettä ja sitten Kipi alkoi käskyttämään minua. Muistutin kuka käskee ja kuka kuuntelee.

Minulla on jotenkin hukassa tokon punainenlanka. Mitä pitäisi reenata, kuinka palkata ja kuinka puuttua sikailuihin.  Ryhmä reenejä pitäisi saada, koska riittävä määrä yleisöä kuumentaa Kipiä. Mitä muuta???